Śląskie. Pozytywna energia

LIDERZY KREATYWNOŚCI I INNOWACJI W SEKTORZE KULTURY I BIZNESIE

Opis warsztatów

1. Kultura przywództwa vs. przywództwo w kulturze

Prowadzenie: mgr Tomasz Szabelski
Prezes Stowarzyszenia Inicjatywa

Celem warsztatu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytania: jakie są obszary przywództwa w kulturze w kontekście funkcjonowania instytucji i organizacji kultury i która z postaw "szef-lider" czy "szef-menadżer" skuteczniej buduje zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników.

2. Liderzy kreatywności i innowacji w sektorze biznesu

Prowadzenie: dr Krzysztof Wrana
Adiunkt, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach,
Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie

W ramach warsztatu zostaną poruszone zagadnienia badania potencjału innowacyjnego i kreatywnego w firmach, ze szczególnym uwzględnieniem roli liderów w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań innowacyjnych i kreatywnych o znaczeniu rynkowym. Przedyskutowane zostaną kwestie przywództwa firm w sektorze dzięki przewadze konkurencyjnej opartej na innowacjach i kreatywności. Ponadto przedstawione zostanie znaczenie relacji pomiędzy firmami a podmiotami innowacyjności i kreatywności dla rozwoju oferty komercyjnej.

3. Kreatywność i innowacje jako czynniki napędzające rozwój organizacji

Prowadzenie: prof. Andrzej Klasik
Rektor, Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie,
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Prowadzenie: dr Marcin Baron, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Tematyka warsztatu koncentrować się będzie na warunkach i metodach wzmacniania potencjału kreatywnego jednostek oraz wykorzystywania go dla budowania potencjału innowacyjnego organizacji biznesowych i działających z misją społeczną. Celem warsztatu jest zainspirowanie uczestników do podejmowania nowych wyzwań dotyczących zmian technologicznych i zmian w ofercie produktowej oraz przekuwania ich na nową wartość generowaną na rynku. Podejmowana dyskusja sprzyjać będzie refleksji nad inteligentnymi specjalizacjami organizacji w ich sieciach biznesowych i w ramach uczestnictwa w łańcuchach podażowych gospodarki opartej na rożnych formach własności intelektualnej.